Data da apresentação (na aula): 9 de Novembro

Artigos para o 1º trabalho

Distribuição dos artigos após escolha dos alunos:

Contéudo do 1º trabalho

O 1º trabalho é individual e consiste na apresentação oral, em inglês, de um artigo científico escolhido pelo aluno entre a lista dos artigos disponibilizada nesta página.

A duração da apresentação é 10 minutos, seguida de 5 minutos de questões efectuadas pelo Professor e pelos colegas. Deve conter a seguinte informação:
- Descrição geral do objectivo do artigo/ problema
- Descrição do procedimento adoptado para investigar ou resolver o problema e porquê a sua escolha
- Apresentação dos resultados
- Conclusões
- Comentários com base nos conhecimentos anteriores e adequiridos na cadeira.

No caso de os artigos não apresentarem todos os dados necessários deve ser consultada bibliografia complementar (começar por ver as referências) e o Professor. Espera-se que os alunos tenham espírito crítico com base na matéria leccionada nas aulas.

Content of the first work

The 1st work is individual and consists on the oral presentation of a scientific paper, preferently in English. The paper to be presented will be chosen by the student  among several papers selected by the Profesor and available in a link created for that purpose. The student may propose other paper but must be validated by the Professor.

The list of the papers will be published soon in this page.

The presentation will be of 10 minutes, followed by 5 minutes of questions made by the Profesor and colleagues.Should have the following information:

- General description of the case-study; problem; topic of the paper

- Description of the procedures followed to solve the problem and why they were adopted;
- Presentation of the results
- Conclusions
. Comments on the solution adopted based on past knowledge and that earned in the course.

In case of incomplete onformation in the papers, the student must find it elsewhere (starting by the references) and talk with the Professor.

It is expected engineering thinking from the students when presenting and commenting the solution proposed and the results. It is not expected the presentation of alternative solutions.

Attachments