2nd test and final grades | Notas do 2º teste e notas finais

12 Julho 2019, 17:41 Miguel Torres Preto

Dear students,

The July 10th Test solutions and corresponding grades are already available in the "Evaluation" section.

If you need to see the test, you should send email stating that you intend to do so by 10:00 a.m. on July 15 (Monday). Only students who send e-mail can consult the test that will take place also on July 15 (Monday) from 3:00 p.m. to 3:30 p.m.

The faculty took into account the final grades in the frontier cases, so all the rounds that are considered adequate have already been carried out implying benefits in relation to the knowledge that you demonstrated both in the test and in the project.

Therefore, it should be noted that the test consultation is not a space for discussion of the notes, unless you identify some clear and objective error on our part. Requests for review of the grade must be submitted in writing and may involve a complete review of the test.

Caros alunos,

As soluções e as notas do Teste de 10 de julho já estão disponíveis na secção "Evaluation".

Se precisarem de consultar o Teste, deverão enviar um email a declarar que o pretendem fazer até às 10h00 do dia 15 de julho (segunda-feira). Só os alunos que enviem e-mail poderão consultar o teste que terá lugar no mesmo dia 15 de julho (quarta-feira) das 15h00 às 15h30.

O corpo docente teve em consideração as notas finais nos casos fronteira, pelo que todos os arredondamentos que se consideram adequados foram já efetuados implicando benefícios em relação ao conhecimento que demonstraram quer no teste, quer no projeto.

Por isso, importa salientar que a consulta de provas não é um espaço para discussão das notas, a menos que identifiquem algum erro claro e objectivo da nossa parte. Pedidos de revisão da nota terão que ser feitos por escrito e poderão implicar a revisão completa do teste.

CORRECTION 2nd test 75 minutes| CORREÇÃO 2º teste 75 minutos

10 Julho 2019, 10:21 Miguel Torres Preto

Dear students,

Just to corret my prior anouncement. The 2nd test have the same duration of the 1st test, i.e. 75 minutes. Thus the test will take place from 11:30 to 12:45.
Please accept my apology for this misunderstanding.
Caros alunos,
Apenas uma correção relativa ao meu último anúncio. O 2º teste terá a mesma duração do 1º teste, ou seja, 75 minutos. Assim o teste será entre as 11:30 e as 12:45.
As minhas desculpas por este mal-entendido.
Cumprimentos,
MTP

application period (2nd test ) | prazo de inscrição (repescagem)

3 Julho 2019, 17:40 Miguel Torres Preto

Dear students,

The mandatory application period for the 2nd test (repescagem) closes on July 7 (Sunday).
This test will take place on July 10 (Wednesday) from 11:30 am to 1:15 pm.
If you have further questions feel free to ask.
Caros alunos,
O prazo de inscrição obrigatório para o teste de repescagem termina no dia 7 de julho (domingo).
Este teste será realizado no dia 10 de julho (quarta-feira) das 11:30 às 13:15.
Caso haja alguma questão, não hesite em me contactar.
Cumprimentos,
Miguel Torres Preto

Test, group project, and final grades | Notas do teste, projeto e globais

27 Junho 2019, 16:05 Miguel Torres Preto

Dear students,

The June 21st Test solutions and corresponding grades are already available in the "Evaluation" section. In addition, the Group Project grades are also available together with the final grades after the first evaluation phase.

If you need to see the test, you should send email stating that you intend to do so by 10:30 a.m. on July 2 (Tuesday). Only students who send e-mail can consult the test that will take place on July 3 (Wednesday) from 10:30 a.m. to 11:30 a.m.

The consultation of the projects is scheduled for July 8 (Monday) from 11:00 a.m. to 12:00 p.m.

If you wish to consult the projects, you should also send an email by 11:00 a.m. on July 5.

Therefore, it should be noted that the test/project consultation is not a space for discussion of the notes, unless you identify some clear and objective error on our part. Requests for review of the grade must be submitted in writing and may involve a complete review of the test/project.

Caros alunos,

As soluções e as notas do Teste de 21 de junho já estão disponíveis na secção "Evaluation". Adicionalmente, também aí estão disponíveis as notas do Projeto, juntamente com as notas finais após a primeira fase de avaliação.

Se precisarem de consultar o Teste, deverão enviar um email a declarar que o pretendem fazer até às 10h30 do dia 2 de julho (terça-feira). Só os alunos que enviem e-mail poderão consultar o teste que terá lugar no dia 3 de julho (quarta-feira) das 10h30 às 11h30.

A consulta dos projetos fica agendado para dia 8 de julho (segunda-feira) das 11:00 às 12h00.

Caso pretendam consultar os projetos, também devem enviar um e-mail até às 11h00 do dia 5 de julho.

Por isso, importa salientar que a consulta de provas não é um espaço para discussão das notas, a menos que identifiquem algum erro claro e objectivo da nossa parte. Pedidos de revisão da nota terão que ser feitos por escrito e poderão implicar a revisão completa do teste/projeto.

Bom trabalho!

Test 21 June

20 Junho 2019, 00:35 Miguel Torres Preto

The test will be at 21st of June at 8:00
In the beggining of the semester, the test was scheduled for the same day at 15:00; however during the semester the test changed after some students' requests and with the agreement of your delegate.