5 Janeiro 2017, 15:14 - Sandra Rodrigues Jose Martins

CENTRA - SEMINAR

Relative information entropy in cosmology: The problem of information entanglement

Viktor Czinner (CENTRA, IST)

Date: Thursday, April 27, 2017 – 14:30

Place: Meeting Room DF, 2nd floor

Seminário de apresentação no âmbito de uma CAT

ITER Control System Model: A full-scale simulation platform for the CODAC infrastructure

Martynas Prokopas

Sala de Reuniões do IPFN – sala 2.i.09, Pavilhão de Mecânica I

21 de Abril de 2017 (sexta-feira) às 10h00

Próximo Colóquio DF

Unidade de investigação do DF integrada no programa INTERFACE

O INESC-MN, unidade de investigação do DF, foi uma das 32 entidades que assinaram um protocolo para integração no Programa Interface.

Mais informações (+)

The Spintronics and Magnetic Biosensor group of INESC-MN organized a Reflection Day.

On the 11th February, the team lead by Susana Freitas joined at Tagus Park to review the scientific activities and discuss the career plans.
The group could also visit the Nanophysics Lab and learn about the thin films deposited at the sputtering machine.

Course on Physics at the LHC

Mais informações (+)

Dr. António Guterres

"O meu sonho era ser investigador em Física e a melhor Escola em Física era o Instituto Superior Técnico" A Física permaneceu "a grande sedução intelectual
da minha vida", revelou António Guterres, Secretário Geral da ONU, em entrevista à SIC, 28 de Dezembro de 2016

Dr. António Guterres

No Departamento de Física do IST,

Temos o enorme privilégio de poder estudar e trabalhar em Física e Engenharia Física.
Desejamos a todos os membros do Departamento de Física, estudantes, investigadores, funcionários não docentes, professores  e ainda aos nossos muitos colaboradores com especial destaque aos alumni e amigos, que 2017 traga novas ideias, novos projetos e que seja possível a sua concretização.
Venha então o 2017!
Boas Festas!
Bom Ano de 2017!

Comissão Executiva do Departamento de Física
Instituto Superior Técnico.

Seminar by Prof. Russell Cowburn - IEEE Distinguished Lecturer

11 Junho 2015, 09:28 - Sandra Rodrigues Jose Martins

Date: 1 July - 16:30.

Local: IST-Lisbon  (room PA1 - Physics Building).

Attachments

Seminário QCI

2 Junho 2015, 11:52 - Sandra Rodrigues Jose Martins

Majorana Fermions and Topological Quantum Computing

Louis H. Kauffman, U. Illinois at Chicago

05/06/2015, 16:15
Room P3.10, Mathematics Building, IST

ABSTRACT:

Seminários do DF

2 Junho 2015, 11:38 - Sandra Rodrigues Jose Martins

Majorana Fermions and Topological Quantum Computing

Louis H. Kauffman, U. Illinois at Chicago

Data: 05/06/2015, 16:15

Room P3.10, Mathematics Building, IST

Abstrat:This talk will discuss how the concept of a Majorana Fermion, a particle that is its own anti-particle is at the basis of the presently known models for topological quantum computing. These models include the Fibonacci Model related to the quantum Hall effect and based on properties of the Jones polynomial and other models related to braid group representations that arise from Clifford algebras. This talk will be self-contained and will discuss the concepts of quantum computing, quantum algorithms and how topology and braid group representations are related to fundamental physics.

Seminário do CENTRA

1 Junho 2015, 14:36 - Sandra Rodrigues Jose Martins

General Relativistic Simulations of Binary Neutron Star Mergers

Speaker: Bruno Giacomazzo (University of Trento)