Ver Post

Two-Day Course on Next-Generation Broadband Networks (26/27 Mar 08)

5 Fevereiro 2008, 14:52 - Pedro Flores Correia

Objective
To provide participants with a comparative assessment of the standards and technologies underpinning promising broadband wireless access solutions, addressing also emerging wireless technologies.

Who should attend
Project managers, researchers, and engineers of mobile and wireless communication networks, plus those already involved in cellular, and fixed and mobile wireless applications.

Programme
The first part of the course will provide a comparative assessment of the standards and technologies underpinning promising broadband wireless access solutions. Key standards include 802.16 (WiMax), 3G/4G/LTE, mobile digital TV broadcast, and 802.22 (wireless regional area network), with emphasis on the 802.16 standard. Key technologies include multimedia support, multiple antenna transmission, cognitive radio, and fixed-mobile convergence.
The second part of the course focuses on emerging Wi-Fi technologies. Specifically, it will cover mesh networks, Wi-Fi/cellular interworking, security, quality of service (QoS), new applications, high-rate systems, and emerging 802.11 standards.

Lecturer
Dr. Benny Bing is a research faculty member with the School of ECE at the Georgia Institute of Technology, USA. He has published 60 technical papers and 10 books. In early 2000, his book on wireless LANs was adopted by Cisco Systems to launch Cisco's first wireless product, the Aironet Wi-Fi product. He was subsequently invited by Qualcomm and the Office of Information Technology to conduct customized Wi-Fi courses. Dr. Bing is an editor for the IEEE Wireless Communications Magazine. He has guest edited for the IEEE Communications Magazine (2 issues) and the IEEE Journal on Selected Areas on Communications. In October 2003, he was invited by the National Science Foundation to participate in a workshop on Residential Broadband. Dr. Bing is a Senior Member of IEEE and an IEEE Communications Society Distinguished Lecturer. He is a recipient of the Lockheed-Martin Fellowship for his Ph.D. studies at the University of Maryland (College Park).

Data e duração
O curso realizar-se-á na 4a- e 5a-feiras, 26 e 27 de Março de 2008, com uma leccionação total de 2 horas, decorrendo das 09h00 às 17h30 em cada dia.

Local
O curso será leccionado na Sala de Reuniões do Instituto de Telecomunicações, no 11o piso da Torre Norte do Instituto Superior Técnico, na Alameda Afonso Henriques, Lisboa (ver mapa em http://grow.lx.it.pt/local-info/ist_campus.pdf). Os participantes devem dirigir-se à recepção da torre e identificar-se como tal. O estacionamento de viaturas é bastante difícil dentro do campus e nas suas imediações, sugerindo-se a utilização de um dos parques públicos vizinhos.

Língua
O curso será ministrado em Inglês.

Preço
O custo do curso é de 968.00 € (800.00 €+IVA) por pessoa, incluindo leccionação, documentação (em papel e CD), exemplar do último livro do autor (Emerging Technologies in Wireless LANs, Cambridge Press, 2007), cafés, e almoços, devendo ser pago conjuntamente com a inscrição.

Inscrições
As inscrições deverão ser efectuadas até 6a-feira, 14 de Março de 2008, usando a Ficha em anexo, sendo confirmada a todos os participantes. Os cancelamentos serão reembolsados na íntegra até esta data, mas não haverá lugar a qualquer reembolso após esta data.

Para mais informações, contactar:

Prof. Luis M. Correia
E-mail: luis.correia@lx.it.pt